-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En familiesak
Hvis Fiat-familiens fremste fashion-ikon styler bilene derfra, må det vel bli bra? Møt Lapo Elkanns Garage Italia Customs.
John Elkann er Fiat-konsernets overhode. Fiat-arving fra tjukkeste Agnelli-slekten, og mannen som åpenbart samarbeider så glimrende med Sergio Marchionne.
Lapo Elkann er lillebror, var også tett forbundet med Fiat en periode, som en slags kreativ direktør. Så ble det en litt lurvete forestilling blant noen kjemikalieglade transer i Torino, så han ble borte en stund.
Vel tilbake og skikkelig rehab dro han blant annet i gang Italia Independent. Selv er han blitt et slags stil-ikon, han er vel en av de mest fotograferte og rapporterte jetset-herrene i Europa de siste årene, og han har opparbeidet seg masse respekt.
Så har han også kommet i gang med en annen av sine virkelige pasjoner: biler.
Bil og eier
Garage Italia Customs heter et Milano-firma han er med på, som er et styling-firma, som ikke bare styler biler, men også eierne deres – hvis de vil.
De har gjort ting som å utstyre biler med tigermønster, eller lage en pin-stripet 500 som Gucci-versjon, og nå har de altså reist til Dubai med en Alfa 4C som de kaller La Furiosa – Den Rasende.
Her har Alfa Romeos egne designere også vært inne i bilder sammen med Lapo Elkanns skreddersøm-gruppe.
Det er åpenbart detaljer det går på her. Mye spesiell bruk av ganske spesiell Alcantara, for eksempel, eller et karbonfibertak som sømløst glir over i den «Accursio»-røde overflaten som hele bilen er lakkert i.
Streamline
Navnet på denne spesielle fargen er verdt å legge merke til: oppkalt etter Piazzale Accursio i Milano. Der ble det på femti-tallet bygget en fantastisk AGIP-bensinstasjon som hadde mer atommånerakett-design enn selv de mest fantastiske amerikanske bensinstasjonene fra den spesielle streamline-tiden.
Dit skal Garage Italia flytte når de blir helt operative til våren.
Og de som skal drive der, er i stor grad hentet fra det som i sin tid ble Ferraris egen Tailor Made-gruppe, ledet av Carlo Borromero. De har allerede fullført biler som Jeep Renegade eller Maserati Ghibli, og det er ikke snakk om serier her, nei.
«Hver bil skal bli spesiell. Tilpasset eieren, akkurat som en skreddersydd dress er laget for bare den ene personen. Det skal heller ikke begrenses til biler. Motorsykler, helikoptre, båter…» lover Elkann.
Og med han i spissen kan du være sikker på at dersom du er ute etter noe eksentrisk, er du kommet til riktig sted. Eksentrisk er et av fornavnene hans.